Portugal Passport

דרכון פולני במרכז

תמונה של דרכון פולני במרכז

דרכון פולני הוא מוצר מבוקש, הניתן לזכאים לכך בלבד, באמצעות הליך בירוקרטי הדורש בין היתר עמידה בחובת הוכחה של אילן יוחסין ושורשים משפחתיים בפולין, ישירות אל האבות הקדמונים במשפחה, שנולדו וחיו בפולין.

הוצאת דרכון פולני במרכז הארץ, בשגרירות פולין היושבת בתל אביב, הייתה ועודנה כרוכה בהליך בירוקרטי מסועף, היכרות עם חוק האזרחות המורכב והתיקונים לחוק שקבעו הרשויות בפולין, פסיקות בתי המשפט הפולנים לאורך השנים סביב חוק האזרחות ויישומו, איתור מסמכים בארכיונים ישנים ונגישות למוסדות, ארגונים ומאגרי מידע בפולין. נוספים לכל אלה מורכבויות רבות הנוגעות למסע ההיסטורי שעברה המשפחה.

חשוב לדעת: מימוש הזכות לדרכון פולני פתוח בפני כל ישראלי העומד בתנאי הזכאות, ללא קשר לעיר/אזור מגוריו הנוכחי.

דרכון פולני או אזרחות פולנית?

הנפקת דרכון פולני במשרדי השגרירות הפולנית, ניתנת לבעלי אזרחות פולנית בלבד.

דרכון פולני הוא למעשה מסמך המעניק את אפשרות המעבר בין גבולות מדיניים, בהתאם לתנאים שנקבעו על ידי כל מדינה.

המתעניינים במימוש זכויות עבר ובהפקת דרכון פולני, נדרשים למעשה לתהליך מקדים של בירור זכויות והיתכנות, ובהתאם לזאת, את השבתה של האזרחות הפולנית מכורח אילן היוחסין והשורשים המשפחתיים. לאחר מימוש וקבלת האזרחות, ניתן יהיה לקבל דרכון פולני-  במשרדי השגרירות הפולנית בתל אביב, בהליך קצר ופשוט.

מהו השינוי שחל עם הצטרפות פולין לארגון האיחוד האירופי, ומה הפך את הדרכון הפולני למבוקש בקרב ישראלים, לרבות צעירים שלא דרכו בפולין מעולם:

הדרכון הפולני לא היה תמיד פופולרי ומבוקש על ידי ישראלים. לאורך עשרות שנים מתום מלחמת העולם השנייה, הניצולים והפליטים היהודים שהגיעו ארצה מפולין, מדינה שעברה בשנות המלחמה כיבוש אכזרי וטראגי ע"י גרמניה הנאצית, סירבו להביט לאחור אל מה שהותירו מאחור ועסקו בבניית חייהם בישראל ובמקומות אחרים. ואולם, בשנת 2004, עם הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי, האזרחות הפולנית הפכה באחת להיות אטרקטיבית ונחשקת, והחל המרוץ אחר הדרכון האירופי בקרב יוצאי אירופה וצאצאיהם. רבים מצאצאי יוצאי פולין ביקשו לממש את זכויותיהם האבודות, באמצעות הוצאת דרכון פולני.

כל היתרונות למחזיקי דרכון פולני עם הצטרפות פולין לאיחוד האירופי

האיחוד האירופי מאגד תחתיו 27 מדינות מרחבי אירופה, למעצמה פוליטית, כלכלית ומסחרית המבוססת על גבולות פתוחים, והתייחסות לכלל אזרחי המדינות הללו כאזרחים שווי זכויות, על כל המשתמע מכך.

בין היתרונות להחזקה בדרכון פולני-אירופי:

תנועה, ניידות ומעבר חופשי בכל מדינות האיחוד האירופי- כניסה, שהייה ומעבר בין גבולות המדינות הללו, ללא צורך בהוצאת אשרות וללא מגבלות.

השכרה, רכישה, מגורים והשקעות נדל"ן- דרכון פולני במרכז הוא הצעד הראשון בדרך לזכות הרכישה, ההשכרה והאחזקה בנכסי נדל"ן בפולין. פולין שנחשבת כיעד השקעות משתלם בשל המחירים הנמוכים שעדיין נהוגים בה, פותחת את אפשרויות ההשקעה לבעלי דרכון פולני ואזרחות מקומית, ללא התניית זיקה ומגורים במדינה. נוסף לזאת, הדרכון הפולני אירופי מעניק למחזיקים בו גם את הזכות לרכוש ולסחור בנדל"ן בכל מדינות האיחוד, במעמד אזרחי, ותחת ניצול הטבות מס, הטבות מימון ועוד.

מגורים- בעלי דרכון פולני יכולים לשהות ולהתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד, ללא מגבלת זמן, הוכחת קשר או הפקת היתר שהייה.

השכלה- הפקת דרכון פולני תפתח אפשרויות חינוך והשכלה רחבות, זכות להתקבל וללמוד בכל אחד מן המוסדות האקדמיים המובילים באירופה, ללא עלות במרביתם ותחת סבסוד מהותי באחרים.

היתר עבודה ומסחר- דרכון פולני מקנה אישור עבודה בכל מוסד, ארגון ועסק, וכן בפתיחת עסקי מסחר, תעשייה, הייטק ויזמות עסקית מכל סוג, בפולין ובשאר מדינות האיחוד, תחת הקלות מס והטבות שמעניקה ממשלת פולין לאזרחיה.

כמה עולה להוציא דרכון פולני?

ההליך הנדרש לצורך הפקת דרכון פולני הוא הליך של הגשת בקשה לאזרחות פולנית, המתבססת על זכאות מכורח שושלת משפחתית. עלויות הוצאת אזרחות פולנית משתנות על פי מורכבות, צורך באיתור מידע ומסמכים, חובת הוכחה ומעמד בני המשפחה שמהווים את הבסיס לזכאות.

למעלה מעשור חברת שינדל עוסקת בליווי והוצאת אזרחות אירופאית במספר מדינות, ביניהן גם פולין. במסגרת הסיוע והליווי הצמוד של מבקשי האזרחות, המומחים בשינדל מכירים היטב את הבירוקרטיה הכרוכה בכך ומנהלים את התהליך עד להשגת הדרכון המיוחל.   

שתף עם חברים
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
יתרונות הדרכון הפולני
דרכון פולני הוא בין הדרכונים המבוקשים על ידי ישראלים ומעניק יתרונות רבים למחזיקים בו. לפני
עשרות אלפי ישראלים זכאים לאזרחות פולנית
מדינת ישראל קלטה לאורך השנים עולים רבים, ביניהם עשרות אלפי עולים מפולין שהמשיכו לחיות בפולין
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button