Portugal Passport

אזרחות פורטוגלית לילדים

תמונה של אזרחות פורטוגלית לילדים

בשנת 2015 החליטה ממשלת פורטוגל לחזק את הקשר עם יהדות העולם, באמצעות ביצוע תיקון חקיקה היוצר תיקון היסטורי לעוול שנעשה ליהודי חצי האי האיברי באירועי גירוש היהודים מאדמת ספרד ופורטוגל. התיקון לחוק קובע כי כל אדם מעל גיל 18 וללא עבר פלילי שיוכל להוכיח כי הוא צאצא למגורשי ספרד ופורטוגל לדורותיהם, יהיה זכאי לקבלת מעמד של אזרח פורטוגלי, וכפועל יוצא מכך לאזרחות ולדרכון אירופאי.

אזרחות פורטוגלית לצאצאי גירוש ספרד

פורטוגל היא בין המדינות הבודדות באיחוד האירופי בפרט ובעולם בכלל, אשר קבעה בחוקיה שכחלק מהטיפול בבקשות לאזרחות, מוענקת סמכות לידי הקהילה היהודית המקומית להיות גורם המאשר זיקה ליהדות חצי האי האיברי לפני למעלה מ-500 שנים. הקהילות היהודיות קיבלו במשך השנים מאות אלפי בקשות מיהודים מישראל ומכל רחבי העולם והפעילו גורמים מקומיים וחיצוניים על מנת לחקור האם המועמד אכן בעל זיקה למגורשי ספרד ופורטוגל. לאחר אישור הקהילה היהודית, פנה המבקש לרשויות הפורטוגליות על מנת שהן תאשרנה את אזרחותו קבל עם ועדה ותאפשר לו להנות מזכויות רבות המוקנות לאזרחי פורטוגל והאיחוד האירופי.

לאחר שאדם עבר את כל המסכת הזו, הגיעה העת שבה הוא יכול להעביר את אזרחותו הפורטוגלית הלאה לדורות הבאים.

שירותים נוספים שמשרדנו מספק

דרכון פולני >> 

דרכון רומני >>

כיצד ניתן לממש אזרחות פורטוגלית לילדים

כאחד מתנאי הזכאות לקבלת האזרחות, החוק הפורטוגלי קבע כי על המבקש להיות אדם בגיר. כמו כן נקבע בחוק הפורטוגלי כי אדם שאזרחותו אושרה בהיותו נצר למגורשי ספרד ופורטוגל, יוכל להעביר את אזרחותו לילדיו הקטינים. אי לכך, מסלול הטיפול בילדיו של אזרח פורטוגלי שונה מהמסלול שבוצע אצל ההורה הפורטוגלי.

ילדים מתחת לגיל 14 – כללי

ילדים להורים בעלי אזרחות פורטוגלית, יזכו לאזרחות פורטוגלית לילדים, מכורח האישור הניתן להוריהם (אחד מהם או שניהם). ההליך עבור הילדים זה דורש הגשת בקשת אזרחות פורטוגלית לילדים, בדומה להליך שעברו ההורים אולם ללא השלב הראשון והמסועף הכולל הוכחת קשר וזיקה לגירוש ספרד, ותוך הישענות כאמור על האזרחות שאושרה להורים כקשר מספק. לרוב, אנו נוכחים לראות כי השלטונות הפורטוגלים ידרשו לבסס את הוכחת הזיקה בין ההורה (הפורטוגלי) לבין ילדו (המועמד לאזרחות פורטוגלית) על ידי הצגת קשר הנישואין בין הורי הילד ו/או הצגת הוכחות אחרות לקיומו של קשר זוגי חוקי בין הוריו.

ילדים מתחת לגיל 14 שנולדו בטרם אישור האזרחות להוריהם

חשוב מאד לציין כי בסוף שנת 2022 פורסמה תקנה בפורטוגל לפיה האזרחות לילדים תוענק אך ורק לילד שאזרחות ההורה שלו אושרה לפני לידתו, אולם משרדי עורכי הדין הפורטוגל מקיימים בתקופה זו מאבקים משפטיים בנושא כדי לבטל את התקנה ולכן יש להמתין ולראות מה תהיה התוצאה של ההליכים המשפטיים הללו כמו גם השפעתם על התהליך המדובר במאמר זה.

ילדים בטווח הגילאים 18-14

בשונה משני הסעיפים הקודמים המתייחסים להליך קצר שמתבצע בהליך בירוקרטי, הליך זה דורש הוכחת קשר וזיקה בין המבקש לפורטוגל וספרד, תוך העמדת אסמכתאות לזיקה ולקשר המשפחתי האמור. לעתים ההוכחה לקיום זיקה כזו נשענת על היות ההורה אזרח פורטוגלי, על היותו של אחד האחים הקטינים יותר (בגילאים 14-0) אזרח פורטוגלי, וכיו"ב. לא קיימת רשימה סגורה בנוש. התהליך יעמוד לבחינת הרשויות ואינו מתבצע בהליך אישור אוטומטי. יש לצפות כי ההליכים עבור ילדים בטווח גילאים זה, יהיו מורכבים יותר וידרשו הרבה המתנה ואורח רוח בשל מורכבות הדין הפורטוגלי בעניינם.

 

סיכום

אזרחים ישראלים שהספיקו להסדיר את אזרחותם הפורטוגלית לפני השינויים הדרמטיים שנכנסו לתחולה בדין הפורטוגלי בספטמבר 2022, כעת יכולים לצרף לחיק "האומה הפורטוגלית" גם את ילדיהם, הן בשל הזכויות המיידיות והן בשל העובדה שלקשר המשפחתי כוח ומשמעות במערך השיקולים לאישור האזרחות.
לרוב מדובר יהיה בהליך מקל יותר. יחד עם זאת, דרכון פורטוגלי לילדים, המעניק זכויות רבות למחזיק בו, אינו ניתן באמצעות חותמת גומי ומחייב הגשת בקשה סדורה, מנומקת הנשענת על אסמכתאות ועונה לדרישות הרשויות המקומיות בפורטוגל, שעשויות להשתנות מעת לעת ואף מקצה לקצה.

תמיד מומלץ כי התהליך לקבלת אזרחות אירופאית בכלל ואזרחות פורטוגלית בפרט ינוהל ויתבצע ע"י אנשי מקצוע מנוסים, אמינים המחזיקים בידע ובבקיאות מירביים בדין האירופאי המקומי, על מנת שהתהליך יסתיים בסבירות גבוהה בהצלחה. משרדנו גאה בהצלחת תהליכים לאזרחות אירופאית לעשרות אלפי ישראלים. אתם מוזמנים לפנות למשרדנו שינדל אזרחות אירופאית כדי לדון איתנו על התהליך.

שתף עם חברים
דרכון פולני בתל אביב
הנפקת דרכון פולני בתל אביב מתבצעת אל מול שגרירות פולין בישראל, בתיאום מראש של מועד
דרכון פולני בהרצליה
העיר הרצליה שהוקמה כמושבה בשנת 1924, הייתה למקום התיישבות לעשרות אלפי מהגרים יהודים מאירופה, אשר
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button