Portugal Passport

דרכון פולני בהרצליה

תמונה של דרכון פולני

העיר הרצליה שהוקמה כמושבה בשנת 1924, הייתה למקום התיישבות לעשרות אלפי מהגרים יהודים מאירופה, אשר הגיעו בעלייה ההמונית עם קום המדינה ובעליות שבאו אחריה, בדגש על העליות הרביעית והחמישית, שהביאו לישראל מאות אלפי עולים מפולין ומברית המועצות. ההתיישבות בציונית בהרצליה כללה ניצולי שואה רבים, צעירים, שביקשו להקים משפחות ולהותיר את העבר מאחור, לרבות זכויותיהם כאזרחי פולין שהופקעו עם פלישת גרמניה והתבססות השלטון הנאצי.

תיקון לעוולה ההיסטורית הזאת, מאפשר לצאצאי אותם עולים, בין אם הם בחיים ובין אם לאו, להשיב את זכויותיהם ולקבל דרכון פולני אירופאי.

הפקת דרכון פולני בהרצליה

דרכון פולני בהרצליה ניתן למימוש בכפוף לעמידה בתבחיני הזכאות של ממשלת פולין על פי חוקי האזרחות שלה, ולמקום המגורים בהרצליה, או בכל עיר בישראל אין כל התניה או קשר לזכאות. בשל מאפייני ההתיישבות בהרצליה, ניתן לראות גידול בקרב תושבי המקום וצאצאיהם, המחפשים אחר מידע ואפשרויות למימוש דרכון פולני בהרצליה.

דרכון פולני בהרצליה והסביבה ניתן להפיק באמצעות הגשת בקשה לשגרירות פולין בישראל אשר ממוקמת בתל אביב הסמוכה, אולם הליך הפקת הדרכון אינו מסתכם בבירוקרטיה בלבד, ודורש הליך בירור, איתור מסמכים והוכחת זכאות, אשר חשוב לנהל באמצעות ליווי מקצועי של חברה המספקת שירותים מקצועיים להפקת דרכון פולני בהרצליה, ולכל בעלי הזכאות בישראל.

מי זכאי לקבל דרכון פולני

דרכון פולני הוא מסמך רשמי המאפשר מעבר ותיעוד מעברים בין גבולות מדינות כחוק, המופק על ידי ממשלת פולין לאזרחי המדינה. מכאן, שעל מנת להפיק דרכון פולני בהרצליה, בתל אביב או בכל עיר בישראל- יש להסדיר אזרחות פולנית לפני הכל.

חוק האזרחות בפולין מעניק למי שהחזיקו באזרחות פולנית, כתושבי פולין או כתושבי השטחים שסופחו לה (דוגמת אוקראינה ובלארוס) בטווח השנים שהוגדר, ולצאצאיהם, את האפשרות להשבת האזרחות, ללא חובת הוכחת זיקה למדינה.

החוק מבדיל בין נשים וגברים, בין אזרחי פולין אשר נולדו לפני שנת 1951 או אחריה, מונע את האזרחות מגברים שהיו אזרחי פולין והתגייסו לצבא בישראל, ומחמיר בתבחינים נוספים הנוגעים לנסיבות הוויתור על האזרחות, ותבחינים אחרים שהיו עלולים לשלול אותה לולא נמלטו לישראל מאימת המלחמה.

מדוע מומלץ לבחון את הזכאות לדרכון פולני ולממש אותה

עד שנת 2004 לא ניכרה כל התעניינות במימוש הזכאות לדרכון פולני בקרב יוצאי פולין בישראל. שנת 2004 הולידה את השינוי והביאה לגידול מהותי בכמות הבקשות לדרכון פולני, וזאת בשל כניסתה של פולין לאיחוד האירופי.

האיחוד האירופי מוכר כמעצמה כלכלית, מעצמת סחר והתאגדות של מדינות מתקדמות באירופה, וכולל בתוכו 28 מדינות ממערב וממזרח אירופה. קבלת אזרחות פולנית הפכה למעשה מאזרחות במדינת שורשים והיסטוריה שנויה במחלוקת במזרח אירופה, לאזרחות אירופאית פותחת דלתות ואפשרויות.

יוצאי פולין וצאצאיהם בישראל, זכו מלבד לצדק היסטורי, גם למגוון יתרונות והטבות מכורח זכותם לאזרחות ולקבלת דרכון פולני.

לקבלת מידע על דרכון אירופאי לחצו כאן >> 

בין ההטבות והזכויות שבדרכון פולני אירופאי:

  • התניידות חופשית ומעבר בין גבולות המדינות החברות באיחוד, כניסה ושהייה חופשית לכל מטרה בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.
  • עבודה- מגוון אפשרויות תעסוקה, עבודה ומשרות, אפשרות לפתיחת עסקים או לרישום עסקים דיגיטליים/ניידים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, תוך מיצוי הטבות מס, מענקי תמיכה והטבות אחרות הניתנות על ידי אותה מדינה.
  • לימודים- לימודים מקצועיים ולימודים אקדמיים במוסדות לימוד ואקדמיה מובילים ובעלי שם, בכל מדינות האיחוד האירופי, ללא עלות או בעלויות מסובסדות ונמוכות במיוחד.
  • רכישת נדל"ן לצרכי השקעה או לצרכי מגורים, השכרת נדל"ן ומגורים ללא מגבלת זמן במדינות האיחוד האירופי.
  • כניסה לארה"ב ללא ויזה (וללא המגבלות הקיימות כיום על ישראלים במסגרת הפטור מוויזה לארה"ב שנכנס לתוקפו בשנת 2023)
שתף עם חברים
דרכון פולני בתל אביב
הנפקת דרכון פולני בתל אביב מתבצעת אל מול שגרירות פולין בישראל, בתיאום מראש של מועד
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
יתרונות הדרכון הפולני
דרכון פולני הוא בין הדרכונים המבוקשים על ידי ישראלים ומעניק יתרונות רבים למחזיקים בו. לפני
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button