Portugal Passport

דרכון פולני בתל אביב

תמונה של דרכון פולני בתל אביב

הנפקת דרכון פולני בתל אביב מתבצעת אל מול שגרירות פולין בישראל, בתיאום מראש של מועד הביקור, עבור בעלי אזרחות פולנית. הדרכון הפולני הוא למעשה מסמך המאפשר מעבר בין גבולות, על כל ההטבות והיתרונות הכרוכות בכך, אולם הוא אינו עומד בפני עצמו, והמעוניינים בהנפקת דרכון רומני בתל אביב במשרדי הקונסוליה, יידרשו להסדיר לפני את מעמדתם בפולין ולוודא כי הם בבחינת אזרחים במדינה.

דרכון פולני בתל אביב לישראלים ללא אזרחות פולנית

על מנת להנפיק את הדרכון ולזכות בהטבות הרבות הכרוכות באחזקת דרכון פולני, יש לוודא היתכנות לקבלת אזרחות פולנית, הניתנת על ידי ממשלת פולין לישראלים העומדים בתבחיני חוק האזרחות של המדינה.

חוק האזרחות הפולני נשען על עיקרון ההורשה על פי קשר דם. על פי החוק, צאצאים לאזרחי פולין יוכלו לקבל אזרחות פולנית ללא קשר למקום הולדתם או מקום מגוריהם,  ואילו ילידי פולין שאינם צאצאים לאזרחי המדינה, לא יהיו זכאים לאזרחות פולנית על בסיס זה.

בשנת 2012 בוצע תיקון בחוק האזרחות הפולני, המתיר הסדרת אזרחות והנפקת דרכון פולני בתל אביב במשרדי הקונסוליה הפולנית בישראל- לישראלים אשר צאצאים למי שהיו אזרחי פולין בעבר, ואיבדו את אזרחותם בשל הימלטות מאימת הנאצים ואירועי המלחמה, לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה, עד שנת 1951.

מספר סייגים לחוק נשענים על סעיפי החוק כפי שנכתבו והיו רלוונטיים באותם שנים, דוגמת:

  1. עד לשנת 1951 בו נחקק חוק האזרחות הפולני, ניתן היה לרשת את האזרחות מן האב בלבד במקרה שבו ההורים נשואים, בעוד שירושת האזרחות מן האם הייתה אפשרית רק לצאצאי אם בעלת אזרחות פולנית אשר אינה נשואה לאב.
  2. התגייסות לשירות צבאי או ציבורי במדינת ישראל (ובמדינה זרה בכלל) לעולים אשר נולדו עד שנת 1951, מהווה עילה לשלילת האזרחות הפולנית למבצע השירות, רעייתו וילדים עד גיל 18.
  3. צאצאים לאזרחי המדינות הכבושות שהיו תחת משטר פולני באותן שנים, יזכו למעמד של אזרחים פולנים, שיעמוד לטובת צאצאיהם בהתאם לתבחינים.
  4. תיתכן הכרה בצאצאים של תושבי פולין שלא היו במעמד אזרחים ערב המלחמה, וזאת בתנאי שהיו זכאים לקבלת אזרחות, וזו לא התממשה בשל חוקי הגזע או רדיפה, או בשל הימלטות בשל המלחמה.

קבלת אזרחות פולנית והנפקת דרכון פולני אינם מצריכים רצף, החוק הפולני מאפשר דילוג על דורות ומימוש זכויות עבר, דוגמת נכדים ונינים אשר ממשים את זכות סבים וסבתות, גם כאשר הוריהם בעלי הזכות המולדת בחרו שלא לממשה.

אין התניה להיותו של בעל האזרחות המקורית בחיים לצורך הגשת הבקשה והשבת הזכויות האבודות.

למה להוציא דרכון פולני

ישראלים רבים מחזיקים בזכות להשבת האזרחות הפולנית הטמונה באילן היוחסין המשפחתי, אשר למשך עשרות שנים לא מומשה, בשל ניתוק הקשרים וחוסר בזיקה למדינת השורשים ההיסטוריים. בשנת 2002, חברה פולין והצטרפה לאיחוד האירופי, מה שהפך את האזרחות הפולנית לאזרחות אירופאית, המעניקה מגוון זכויות והטבות בכל מדינות האיחוד.

הנפקת דרכון פולני בתל אביב, כנגד הסדרת האזרחות הפולנית קודם לכן, תבטיח לזכאים מעמד של אזרחות באיחוד האירופי, מעבר חופשי בין גבולות, שהייה, מגורים, תעסוקה, לימודים אקדמיים, הטבות מס, הגנה אזרחית וזכויות רבות נוספות, בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. מימוש האזרחות הפולנית והנפקת הדרכון ניתנים להעברה ולהורשה לילדים, והבטחת עתידם באמצעות לימודים במוסדות האקדמיים המובילים באירופה.

על מנת לבחון את הזכאות לאזרחות ולהביא למימוש שלה, מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה בחוק האזרחות הפולני, באיתור מסמכים והתחקות אחר שורשים ומידע, לבחינת היתכנות, הגשת בקשה וקידום קבלת האזרחות והדרכון, על כל היתרונות שבהם.

 

 

שתף עם חברים
דרכון פולני בהרצליה
העיר הרצליה שהוקמה כמושבה בשנת 1924, הייתה למקום התיישבות לעשרות אלפי מהגרים יהודים מאירופה, אשר
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
יתרונות הדרכון הפולני
דרכון פולני הוא בין הדרכונים המבוקשים על ידי ישראלים ומעניק יתרונות רבים למחזיקים בו. לפני
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button