זכאות לאזרחות פורטוגלית

זכאות לאזרחות פורטוגלית

תמונה של זכאות לאזרחות פורטוגלית

זכאות לאזרחות פורטוגלית – הקהילות היהודיות בפורטוגל אשר פועלות בכפוף לתיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית, מקבלות לפתחן שלל רב של בקשות מטעם פונים מרחבי העולם. לעתים מגיעות אליהן פניות של מבקשים אשר טוענים בעקשנות רבה להיותם צאצאים של מגורשי ספרד. מוצאם של מבקשים אלה מגיע ממדינות מרוחקות למדי, כמו תימן, עיראק, איראן (פרס), אפגניסטאן, וכיו"ב. בניגוד לתפיסה הרווחת, לפיה מי שמוצאו ממדינות אלה אינו זכאי לאזרחות פורטוגלית לאור היעדר יכולת להוכיח קשר/זיקה למגורשי ספרד ופורטוגל, חשוב להדגיש כי אין זה גורף שמבקשי אזרחות פורטוגלית שמוצאם ממדינות אלה אינם זכאים כלל וכלל. ככל שיהיה ביכולתו של הפונה לקהילה היהודית בפורטוגל להוכיח זיקה ברורה, חד-משמעית ואובייקטיבית לכך שמוצא משפחתו מגיע מהיהודים שגורשו מספרד ופורטוגל בסוף המאה ה-15, יגברו הסיכויים לכך שהוא יקבל את אישור הקהילה להיותו נצר למגורשים.

זכאות לאזרחות פורטוגלית

אך המשימה איננה פשוטה, וכלים גנאלוגיים שכוחם היה אולי יפה בעבר, כיום פחות משכנעים ובמקומם יש להציג ראיות משמעותיות יותר. לא זו בלבד, הקהילות היהודיות בפורטוגל הולכות ומקשיחות עם הזמן את הסטנדרטים לבדיקה שהם מבצעים. המונח "גנאלוגיה" משמעותו חקר המשפחה, או חקר היוחסין. תחום הגנאלוגיה תפס תאוצה רבה לאור הצטרפותן לאיחוד האירופי של מספר מדינות כמו פולין, ליטא, רומניה וכיו"ב שמוצאם של ישראלים רבים ממדינות אלה.

זכאות לאזרחות פורטוגלית דברים שצריך להוכיח

ישראלים המבקשים לקבל אזרחות אירופאית, נדרשים להציג ולהוכיח לרשויות האירופאיות מסמכים ותעודות, אשר ניתנות להשגה דרך החקר המשפחתי. לכן ישראלים רבים פונים לגורמי מקצוע המתמחים בגנאלוגיה על מנת לבצע את המחקר הנדרש. גם בתחום האזרחות הפורטוגלית נושא הגנאלוגיה תופס נפח נחרב, במיוחד לאור הדרישה המקדימה להוכיח זיקה משפחתית היסטורית לגירוש ספרד ופורטוגל. כידוע מדובר במאות שנים אחורה, ועל-כן עבודת המחקר הגנאלוגית היא קריטית ביותר בהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית.

זכאות לאזרחות פורטוגלית לסיכום המאמר

זכאות לאזרחות פורטוגלית – לכן, חשוב להיעזר במשרד מקצועי הבקיא בתחום האזרחות הפורטוגלית בפרט ובתחום הגנאלוגיה בכלל, המכיר את כל כלי המחקר הגנאלוגים הרלוונטיים. מעבר לכך, חשוב להיעזר במשרד מקצועי הבקיא בנחשולי הבירוקרטיה מול הקהילות היהודיות בפורטוגל ולמוד ניסיון כך שיידע לתת מענה לכל הדרישות שקמות מצד הקהילות היהודיות. כל זאת כמובן בכפוף לכך שאכן יש בסיס להוכיח זיקה לגירוש ספרד ופורטוגל.

לאור האמור לעיל, זכרו כי גם אם מוצאכם ממדינות כמו: איראן, עיראק, תימן וכיו"ב, עדיין לא אבדה תקוותכם לאזרחות פורטוגלית ורצוי לקבל חוות דעת ממשרד מקצועי בעל יכולות להוכיח זיקה משפחתית היסטורית (ככל שהיא קיימת) למגורשי ספרד ופורטוגל.

 

שתף עם חברים
דרכון פולני בתל אביב
הנפקת דרכון פולני בתל אביב מתבצעת אל מול שגרירות פולין בישראל, בתיאום מראש של מועד
דרכון פולני בהרצליה
העיר הרצליה שהוקמה כמושבה בשנת 1924, הייתה למקום התיישבות לעשרות אלפי מהגרים יהודים מאירופה, אשר
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button