Portugal Passport

הוצאת דרכון אירופאי לילד

תמונה של הוצאת אירופאי דרכון לילד

אזרחות נוספת לישראלים היא בבחינת נכס שלא יסולא בפז, כאשר ההיסטוריה של מדינת ישראל והיותה מדינת קיבוץ גלויות צעירה, בת כמה עשרות שנים בלבד, הולידה לא מעט ישראלים בעלי זכאות לא ממומשת, לדרכון אירופאי. הורים רבים לילדים צעירים מבקשים לממש את הצורך והזכאות באמצעות הוצאת דרכון אירופאי לילדיהם.

הוצאת דרכון לילד?

דרכון אירופאי הוא למעשה דרכון שהונפק על-ידי אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי. האיחוד האירופי מהווה התאגדות של 27 מדינות אירופאיות עצמאיות למעצמה אזרחית, כלכלית וביטחונית. כחלק ממדיניות האיחוד, בעל אזרחות אירופאית ודרכון בכל אחת ממדינות האיחוד, יהיה זכאי לדרכון אירופאי ותנאים מיטיבים בכל 27 המדינות החברות.

דרכון אירופאי מעניק מספר רב של יתרונות:

  • חופש תנועה – מעבר חופשי בלתי מוגבל בין מדינות האיחוד האירופאי.
  • לימודים – בעל דרכון אירופאי יהיה זכאי ללימודים בכל אחד מן המוסדות האקדמאיים בכלל מדינות האיחוד, כאשר המוסדות להשכלה גבוהה המובילים בעולם מצויים בין המוסדות הללו, והלימודים ניתנים ברובם ללא עלות או בסבסוד משמעותי לתושבי ואזרחי האיחוד.
  • עבודה – הזכות לתעסוקה ולעבודה בכל מדינות האיחוד.
  • נדל"ן ועסקים – הזכות לרכוש נדל"ן, לפתוח עסק ו/או חברה ולהנות מכל הטבות המיסוי וההקלות הניתנות לאזרחי האיחוד באותה מדינה.
  • ביטחון אישי – המורכבות הביטחונית במדינת ישראל והמגבלות החלות על ישראלים בגבולות העולם, הופכת את הדרכון האירופאי לנכס חשוב המבטיח מקום מפלט בכל מקרה של מלחמה, סכנה או אירוע בטחוני, או אפשרות לרילוקיישן בצורה יעילה ונוחה.
  • חופש כניסה למדינות האיחוד – החל מנובמבר 2023, יחויב כל מי שאינו אזרח האיחוד באשרת כניסה מיוחדת (ETIAS). אזרחי האיחוד האוחזים בדרכון אירופאי ייהנו מפטור מלא וכניסת למדינות האיחוד תישאר חופשית.
  • פטור מאשרת כניסה (ויזה) לתיירות בארה"ב – כל האוחז בדרכון אירופאי פטור מהצורך להנפיק עבורו ויזת תייר לארה"ב (למעט מקרים חריגים בודדים).

עוד כתבות בנושא:

האם אני זכאי לאזרחות פולנית?

מהם התנאים לקבלת דרכון רומני?

דרכון אירופאי – איך זה עובד?

היתרונות של הוצאת דרכון אירופאי לילד הם ברורים, אולם עולה השאלה כיצד ניתן לעשות זאת ומהי התלות והזיקה לקיום או לאי קיום של דרכון כזה להורים.

לרוב, זכאותו של המועמד מתבססת על ההיסטוריה המשפחתית והקשר לאותה מדינה רלוונטית. כיום, מדינות האיחוד בעלות הביקוש הרב ביותר בקרב ישראלים לקבלת דרכון אירופאי הן: פולין, רומניה, גרמניה ופורטוגל, כאשר כל מדינה קובעת תקנות ומדיניות שונה הנוגעת להנפקת האזרחות והדרכון מטעמה, וכל מקרה נבחן לגופו.

הנפקת דרכון אירופאי היא השלב הסופי בתהליך תלת שלבי, כאשר לפני כן יש לקבל הכרה רשמית מטעם מדינת האיחוד בהיותו של מבקש האזרחות כאזרח המדינה. להכרה זו של מבקש האזרחות כאזרח, יש להוסיף ולרשום את האזרח בפנקסי המרשמים האזרחיים של אותה מדינה. כלומר, לרשום את לידתו בפנקס הלידות, לרשום את נישואיו (אם רלוונטי) בפנקס הנישואין וכיוצא בזאת.

רק לאחר הסדרת מעמדו של מבקש האזרחות כאזרח במדינה, והסדרת רישומיו של האזרח בפנקסי מרשם האזרחות, ניתן לפנות לשלב האחרון – הנפקת הדרכון עצמו.

הנפקת הדרכון עבור ילדים:

הנפקת הדרכון עבור ילדים מצריכה השלמת כל השלבים הנזכרים לעיל בעניין אותו ילד, ויצוין כי כאשר מדובר על ילדים מתחת לגיל 18, יש אפשרות, ואף מומלץ, לבצע את התהליך יחד עם ההליך של ההורה, וכך ההורה והילד יוכלו לקבל את הדרכון האירופאי ביחד. לגבי ילדים שגילם מעל 18, ניתן לעשות זאת במקביל להליך של ההורה.

חשוב לציין, כי ע"פ הדין במדינות מסוימות ישנה אפשרות לבצע את תהליך ההתאזרחות והנפקת הדרכון עבור ילדים רק עד הגיעם לגיל 18. משמע, אם התהליך לגבי אותם ילדים לא יתבצע עד שימלאו להם 18 שנים, יתכן וזכאותם תיאבד לעד. מכאן, עולה הצורך לפעול בהקדם.

למען הסר ספק, יצוין כי אזרחות אירופאית שקיבל ילד שגילו מתחת ל-18 שנים, תקפה עד סוף חייו.

שתף עם חברים
דרכון פולני בתל אביב
הנפקת דרכון פולני בתל אביב מתבצעת אל מול שגרירות פולין בישראל, בתיאום מראש של מועד
דרכון פולני בהרצליה
העיר הרצליה שהוקמה כמושבה בשנת 1924, הייתה למקום התיישבות לעשרות אלפי מהגרים יהודים מאירופה, אשר
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button