Portugal Passport

אזרחות רומנית – מהר לפני שייגמר

אזרחות רומנית

קבלת אזרחות רומנית היא זכות שניתנה לכל האזרחים שוויתרו על אזרחותם כדי לעזוב את רומניה ולצאצאיהם, אך המועד למימוש האזרחות עבור דור הנינים הולך ומתקצר. במשרד שינדל אזרחות אירופאית מסבירים כיצד תוכלו להזדרז ולממש את זכותכם.

מאז הצטרפותה של רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007, אזרחות רומנית היא למעשה אזרחות אירופאית המקנה לבעליה דרכון אירופאי ואיתו הטבות רבות בכל שטחי האיחוד האירופי: חופש תנועה בלתי מוגבל, עבודה ומגורים ללא הגבלת זמן או צורך באשרות מיוחדות, רכישת השכלה גבוהה בחינם או תמורת שכר לימוד נמוך, נגישות גדולה יותר להשקעות בנדל"ן ולתנאי מימון נוחים, ועוד. לאזרחות רומנית זכאי כל אדם שנולד ברומניה או צאצאיו של אדם זה, ובכפוף לכך שמבקש האזרחות נעדר עבר פלילי. אם כך, מהי אותה בהילות לפיה על צאצאיהם של אזרחי רומניה להזדרז וליהנות מזכותם לקבלת דרכון רומני? ומה ניתן לעשות כדי שיוכלו לממש את זכותם במהרה?

מדוע ישנה בהילות דורית לפעול לקבלת האזרחות הרומנית?

עו"ד שחר שינדל, ממשרד שינדל אזרחות אירופאית, מסביר כי לאורך כמה עשרות שנים ועד לשנת 1989 הונהג ברומניה שלטון קומוניסטי נוקשה. כדי לצאת מגבולות המדינה באופן חוקי נאלצו רוב האנשים לוותר על אזרחותם. מלבד קומץ אזרחים שעזבו את רומניה בשנים 1949-1952 ובשנים 1964-1965 ושמרו על  אזרחותם הרומנית (גם אם לא היו מודעים לכך) – רוב העוזבים את רומניה בתקופת השלטון הקומוניסטי שלאחר מלחמת העולם השנייה איבדו את האזרחות הרומנית, או לחילופין נאלצו לוותר עליה בכפייה.

עם נפילת השלטון הקומוניסטי הכיר השלטון החדש בעוול שנעשה ואיפשר לאותם אזרחים שוויתרו על האזרחות שלהם כדי לעזוב את המדינה – להשיב את אזרחותם ואף להעניק אותה לילדיהם ונכדיהם, בתנאי שאין להם עבר פלילי. גם הנינים של אותם אזרחים זכאים לקבל את הזכות הזו, אך באופן מוגבל – רק עד שימלאו להם 18 שנים. לאחר מכן, יאבדו את זכאותם לקבלת אזרחות רומנית – זכות שתינתן להם לכל החיים וגם תאפשר להם להוריש את האזרחות לדורות שיבואו אחריהם. עו"ד שינדל מדגיש: "בתקופה זו אנו מגיעים לשלב בו רבים מהנינים של אזרחי רומניה שוויתרו על אזרחותם וזכו בה בחזרה או שלא, מגיעים לגיל 18. לאחר הגיל הזה לא יוכלו אותם נינים לקבל יותר אזרחות רומנית מכוח הירושה. לכן, עבורם ישנה בהילות דורית לפעול לקבלת האזרחות האירופאית עוד היום".

האם ניתן לממש את הזכות לאזרחות רומנית גם אם הסבים נפטרו?

עו"ד שינדל מסביר כי הבהילות הדורית לפעול לקבלת האזרחות הרומנית איננה קשורה לחיי דור הסבים, אלא רק לגילם של דור הנינים. לדבריו, "גם אם דור הסבים כבר איננו בחיים, אנו במשרד שינדל אזרחות אירופאית פועלים על מנת לספק לרשויות ברומניה את כל הראיות הרלוונטיות, בהתאם לדין הרומני, על מנת להוכיח את הזכאות של הצאצאים. כלומר, צאצא זכאי לקבל את האזרחות הרומנית על בסיס בן משפחה מהדורות הקודמים שנולד ברומניה, גם אם אותו בן משפחה כבר איננו בין החיים".

כיצד נשיג את כל המסמכים הנדרשים?

בכל הקשור להבאת מסמכים ממשרד הפנים, הנדרשים עבור הליך בקשת האזרחות, מציין עו"ד שינדל כי לא תמיד המסמכים המופקים על ידי הרשויות בישראל עומדים בדרישות של הרשויות ברומניה. צוות המשרד דואג להביא את כל המסמכים הדרושים עבור הלקוחות, לוודא שהם אכן תקינים ולחסוך טרחה וזמן יקר של המתנה מייגעת בתורים הארוכים של משרד הפנים.

עוד הוא מציין, כי עבור דור  הילדים והנכדים לא קיימת בהילות בהוצאת הדרכון הרומני, אך כדי שניתן יהיה לרשום את האזרחות הרומנית עבור דור הנינים, שהינם קטינים – על ההורה של הקטין, שהינו ההורה המקשר, לממש אף הוא את זכותו לקבלת אזרחות רומנית. "בתקופה האחרונה אנו נתקלים בהרבה מאוד אנשים שפונים אלינו לצורך קבלת אזרחות רומנית לדור הנינים, אך איחרו את המועד", אומר עו"ד שינדל ומסכם: "אנו במשרד שינדל אזרחות רומנית נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע לביצוע התהליך במהירות וביעילות, אך עליכם לפנות אלינו בזמן כדי שלא תאחרו את המועד למימוש זכותם של ילדיכם לקבלת אזרחות רומנית".

שתף עם חברים
חידוש דרכון פולני
דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי
יתרונות הדרכון הפולני
דרכון פולני הוא בין הדרכונים המבוקשים על ידי ישראלים ומעניק יתרונות רבים למחזיקים בו. לפני
עשרות אלפי ישראלים זכאים לאזרחות פולנית
מדינת ישראל קלטה לאורך השנים עולים רבים, ביניהם עשרות אלפי עולים מפולין שהמשיכו לחיות בפולין
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button