Portugal Passport

חידוש דרכון פולני

תמונה של חידוש דרכון פולני

דרכון פולני הוא למעשה מסמך המשמש למעבר גבולות, ובתוך האיחוד האירופי הוא מהווה מסמך רשמי המוכיח בפני מדינות האיחוד השונות כי המחזיק בו הינו אזרח פולני ובכך גם אזרח האיחוד האירופי, לכל דבר ועניין. מתן הדרכון הפולני הינו בבחינת זכות טבעית הניתנת לכל אזרחי פולין באשר הם, ובדומה לדרכון הישראלי מעניק אפשרות ותיעוד של מעבר גבולות בין מדינות בעולם. היתרון הבולט שבהנפקת אזרחות פולנית והוצאת/חידוש דרכון פולני לישראלים, הוא מעמדה של פולין כחברה באיחוד האירופי, מה שהופך כאמור את הדרכון הפולני למעשה לדרכון האיחוד האירופי, על כל יתרונותיו.

חידוש דרכון פולני

הנפקת דרכון פולני ראשון, כמו גם חידוש דרכון פולני, הם נגזרת של אזרחות פולנית. ישראלים רבים אשר נולדו למשפחות העולים מפולין, עומדים בתנאי הדין הפולני למתן אזרחות ולהשבת אזרחות. כל המבקש להיות מוכר כאזרח פולני, יעשה זאת דרך פנייה רשמית לשלטונות הפולנים, שהוסמכו ע"י הדין הפולני להיות הגורם המכריע אשר קובע מי זכאי להיות מוכר אזרח פולין, ומי לא.

רק לאחר השלמת הליך קבלת האזרחות הרשמי, ניתן יהיה להפיק דרכון פולני.

הדרכון הפולני ומעמד האזרחות מתקיימים לצד האזרחות הישראלית, ללא התניה וללא צורך לוותר עליה.

דרכון פולני – יתרונות

דרכון פולני הוא כאמור דרכון אירופי, המעניק לבעליו את האפשרות לנוע ולעבור בין כלל מדינות האיחוד האירופי, לשהות בשטחן, להתגורר, לעבוד וללמוד, ללא כל מגבלה.
הדרכון האירופי גם מאפשר כניסה לארה"ב ללא צורך בהנפקת אשרת כניסה (ויזה).
בעבור ישראלים, החזקת דרכון נוסף מהווה רשת ביטחון והגנה למגוון סיטואציות ותרחישים אפשריים.

עוד שירותים שאנו מספקים:

דרכון רומני כל המידע >> 

אזרחות אירופאית כל המידע >> 

הנפקת דרכון פולני ראשון

דרכון פולני ניתן לבעלי אזרחות פולנית, אולם נדרשת פעולה יזומה לצורך הנפקת הדרכון, ואין מדובר במסמך המופק באופן אוטומטי לבעלי אזרחות.
עם השלמת הליך בקשת האזרחות וקבלתה, ניתן להגיש בקשה להנפקת דרכון פולני, באמצעות שגרירות פולין בישראל. יש לתאם הגעה באתר השגרירות מראש (משרדנו מעניק לכלל לקוחותיו שירות בנושא).
הליך הנפקת הדרכון הפולני בפעם הראשונה עשוי לארוך מס' שבועות ולעתים כחודשיים, בשל הצורך של גורמי השגרירות לוודא את רישומיו של המבקש מול המערכת הממשלתית בפולין עצמה.
מומלץ לבצע את הליך הנפקת האזרחות והדרכון בליווי חברה מקצועית.

תוקף הדרכון הפולני

תוקף דרכון פולני נקבע על פי גיל בעל הדרכון:
אזרחי פולין ילדים עד גיל 11: תוקף הדרכון – 5 שנים.
אזרחי פולין מעל גיל 12: תוקף הדרכון – 10 שנים.
בסמיכות למועד פקיעת התוקף יש להתחיל בהליך חידוש דרכון פולני אל מול רשויות פולין או מול שגרירות פולין הקרובה למקום מגוריו של המחזיק בדרכון.
טווח הזמן המומלץ להגשת בקשת החידוש הוא 6 חודשים בטרם מועד פקיעת תוקף הדרכון הקיים.

איך מתבצע חידוש דרכון פולני

חידוש דרכון פולני מתבצע באמצעות הגשת בקשה של בעל הדרכון בשגרירות פולין בישראל.

בדומה להליך ההנפקה של הדרכון הפולני הראשון, יש לבצע רישום ותיאום פגישה באתר השגרירות.

בעת תיאום הפגישה חשוב לציין את סיבת התיאום ומטרת הפגישה, ולבחור באפשרות של חידוש הדרכון הפולני וגם ציון מספר הזהות הפולני (PESEL).

יש לצרף 2 תמונות פספורט בהתאם להנחיות גודל/קובץ/איכות שקבעה הממשלה הפולנית (מתוקף הוראות האיחוד האירופי בנושא) וכן להסדיר תשלום אגרה.

  • אתר שגרירות פולין כתוב בשפה הפולנית, ונדרשת התמצאות והבנה בסיסית של השפה וההנחיות לצורך התיאום וקבלת המידע הרלוונטי.

ניתן ומומלץ להסתייע בחברה המספקת שירותי חידוש דרכון וטיפול בבקשות לאזרחות פולנית, לקיצור הליכים ולהגברת הסיכוי לאישור. משרדנו מעניק שירותים מלאים בנושא.

חידוש דרכון פולני שאבד או נגנב

סיטואציה נוספת הדורשת חידוש דרכון פולני היא במקרה בו הדרכון אשר מצוי בתוקף – אבד או נגנב.  במקרה כזה יש לדווח מיידית למשטרת ישראל על האירוע ומיד לאחר מכן לדווח לשגרירות פולין בישראל תוך מסירת כל הפרטים הרלוונטיים. לצורך הנפקת דרכון חדש יידרש המבקש להציג את אישור הדיווח במשטרה, למלא בקשה לדרכון חדש ולהציג מסמכים להוכחת זהות ואזרחות.

לעתים, כחלק מהתהליך להנפקת דרכון חדש עקב אובדן/גניבת הדרכון הקודם, יעלה הצורך אצל מי שלא שמר ניירת פולנית מקורית אודותיו – לדאוג להמציא העתקים חדשים שלה מול הרשויות הפולניות, טרם יוכל להגיש בקשה לדרכון החדש.

אישור בקשת החידוש תינתן בתום הפגישה בשגרירות והוא יימסר בכתב ע"י פקידי השגרירות. לאחר הנפקתו, את הדרכון החדש ניתן יהיה לאסוף במשרדי השגרירות, ללא צורך בתיאום פגישה, בימים ובשעות קבועים שהשגרירות מפרסמת בנושא.

שתף עם חברים
דרכון פולני בתל אביב
הנפקת דרכון פולני בתל אביב מתבצעת אל מול שגרירות פולין בישראל, בתיאום מראש של מועד
דרכון פולני בהרצליה
העיר הרצליה שהוקמה כמושבה בשנת 1924, הייתה למקום התיישבות לעשרות אלפי מהגרים יהודים מאירופה, אשר
יתרונות הדרכון הפולני
דרכון פולני הוא בין הדרכונים המבוקשים על ידי ישראלים ומעניק יתרונות רבים למחזיקים בו. לפני
בדוק זכאותך עכשיו
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
Call Now Button